Monumento Habri - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn Brands - WaarBenJij.nu Monumento Habri - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn Brands - WaarBenJij.nu

Monumento Habri

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

29 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

We zijn gisteren naar de Curaçaose open monumentendag geweest. Omdat we er niet erg veel vanaf wisten van te voren zijn we min of meer op goed geluk met mijn autotje erheen gereden. Bij aankomst bleek het erg leuk te zijn aangepakt. Omdat wij pas na de middag aankwamen was het helaas al vrij snel afgelopen waardoor we ons maar beperkt hebben tot de dichts bijzijnde attracties. We waren enkele van de weinige 'toeristen' die waren komen kijken, het was veel lokale bevolking. Maar dat was geen enkel probleem, ze willen je graag van alles vertellen. Als eerste hebben we het Spaanse fort bekeken, het blijkt wonderlijk waarmee ze zich destijds wisten te beschermen. Daarna zijn we naar het quarantaine gebouw gelopen. Hier moesten alle scheepslui enige tijd verblijven wanneer ze terug kwamen van een lange tocht en zieken aan boord hadden of uit regio's kwamen waar besmettelijke ziekten voor kwamen. Hiervoor stond een Curaçaose big band te spelen en hier zijn we een tijdje bij blijven zitten. Toen was het al snel echt afgelopen, alles werd ingepakt en opgeruimd. We zijn terug gelopen en hebben nog een visje gegeten bij een restaurant op het strand. Je zit dan echt op een paar meter van de waterkant, super leuk! De vis was ook goed te eten maar de foto's ervan zijn wat minder gelukt. Tja, t is maar een beschaaft cameraatje. Hierna zijn we doorgereden naar een beach-bar waar een salsa avond was en daar moesten we ook nog iemand oppikken. Gelukkig was er ook een grote bar waar je aan kon hangen en alles kon bekijken :) Het was ondertussen een uur of 11 s avonds voor we weer thuis waren en dat terwijl we dachten met een paar uurtjes weer terug te zijn. Nu even een paar foto's uitzoeken voor bij dit bericht :) Omdat er al meerdere mensen gevraagd hebben hoe ik hier woon zal ik daar ook snel een stukje over schrijven.

• 29 Mei 2012 - 16:11

Sander:

Die weekenden zijn prima uit te houden daar zo te zien ;)

• 30 Mei 2012 - 10:31

Chris En Joke Smit:

Hieperdepiep hoera.
    Martijn van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ondanks dat je zover weg bent, we vergeten je niet hoor.
    Hopelijk heb je daar ook een gezellige dag.
    Tot ziens in augustus.
    Wij.

• 30 Mei 2012 - 18:46

Janneke:

Gefeliciteerd met je verjaardag, PROOST vanuit een regenachtig Nederland.