Lang weekend met oa duiken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn Brands - WaarBenJij.nu Lang weekend met oa duiken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn Brands - WaarBenJij.nu

Lang weekend met oa duiken

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

03 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Vrijdagavond belt Erik opeens. Ben je thuis?.. Kom dan even naar de lobby. Ik daarheen want de receptie wilde hem niet zomaar binnen laten ook al was hij er wel eerder geweest. Erik wist dat er een grote motoroptocht was in Punda, dus of ik mee ging 'brommers kijken'. Het leek wel of de TT hier ook was aangekomen want de optochten zo rond Assen waren er niks bij. Nuja, een beetje dan, maar toch. Iedereen had zijn motor in één straat of in een zijstraatje daarvan gezet. Net toen we er ongeveer voorbij waren begon iedereen te rijden en de hele optocht kwam ons voorbij. Hierna nog even een biertje gedronken en het was wel weer leuk geweest voor de dag. De volgende morgen moest ik tenslotte voor het eerst duiken. Dat begon helaas met een beetje pech want ik dacht dat ik de instructeur bij het afgesproken strand zou ontmoeten maar ik moest naar zijn huis komen. Misverstandje. Met wat vertraging dus alsnog begonnen en na de uitleg van een goed half uur en het invullen van de administratie konden we vertrekken. Helaas zijn duikflessen (hier nog) niet in lichtgewichtuitvoering en sjouw je dus met het hele spul op de rug naar het water. Eenmaal in het water heb je geen last meer van het gewicht je bent dan tenslotte gewichtloos. Maar wat is het toch een mooie wereld onder water. Zo totaal anders dan erboven. Als je er nog nooit hebt gekeken kan je je er moeilijk een voorstelling van maken. Het beschrijven ervan is ook moeilijk maar iedereen die het eens heeft gedaan begrijpt wat ik bedoel. Zaterdagmiddag nog even voor stage op pad zoals iedere zaterdag middag. Zondag met Erik en een groep van de Nieuwestraat naar het strand van Cas Abao geweest. Een stuk wezen snorkelen en daarna de rest van de middag op het stand gelegen. S avonds nog naar wet and wild geweest. Dat is een van de uitgaansgeleegnheden hier op het strand. Deze maandag was een Curacaose vrije dag, de dag van de vlag. Daarom zou ik op deze dag voor de tweede keer gaan duiken maar helaas werd er afgebeld door de instructeur. Jammer de bammer, zomaar een ochtend zonder invulling. Tegen half twee zijn we met bijna alle aanwezigen vertrokken om te wakeboarden. Ik ging mee om de tourist uit te hangen en fotos te maken. Je wordt opgehaald met een speedboot en naar een vlot op het spaanse water gebracht. Wanneer eenmaal iedereen daar is gaat iedereen een kwartier achter de boot en zowaar is het iedereen gelukt om een tochtje te maken. Het vlot doet erg denken aan de film water world (1995) met Kevin Kostner. Aan het einde kwam er iemand op het idee om de gaan bbq-en. Een prima geslaags weekend en hard toe aan stage want dit is veel te vermoeiend zo ;)

• 04 Juli 2012 - 06:45

Leo:

Ja, ja, stage lopen is zwaar..... LOL

• 04 Juli 2012 - 10:32

Toa:

Mooi dat je zo de TT nog kon volgen, ze hebben er wat voor over om die studentjes een thuisgevoel te geven.
    En pas op met al die 'inspanningen'
    Tenslotte wacht straks hier hat harde leven weer!

• 04 Juli 2012 - 18:53

Betsie:

Hoi Martijn,
    Je ging toch voor een stage? Zo te zien lijkt het meer op een zonnige vakantie! Een goed alternatief voor Vlieland?
    Lieve groet, Betsie

• 09 Juli 2012 - 19:46

Jan Reijne:

Hallo Martijn volgens mij geniet je daar echt met alles wat je doet.
    Hoe gaat het met je eind project??
    Houd je daar wel tijd voor over bij al dat moois.
    Hier is ook alles oké.
    Hebben net een catering gehad in Waterhuizen.
    Ziekenhuis gaat ook alles naar wens.
    Succes daar tussen de Antillianen.

Groetjes,
    Jan