Gewenning - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn Brands - WaarBenJij.nu Gewenning - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn Brands - WaarBenJij.nu

Gewenning

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

22 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Na een tijdje stilte is hier weer een update van mij. Inmiddels zit ik hier precies 6 weken. Soms lijkt het alsof ik hier nog maar net ben en soms ook alsof het al heel lang is. Zo begin ik hier al aardig de weg te weten, echt veel sneller dan dat ik had gedacht en ik cros overal heen met mijn gehuurde chevrolet spark. Deze auto houd niet zo van de wegen hier (inferieure kwaliteit ten opzichte van de Nederlandse wegen) en af en toe moet het zich toch bijna gedragen als off-road auto. Ook alle heuvels hier neemt hij zonder al te veel zeuren maar hij pakt me wel terug bij de benzine pomp want hij lust wel wat, tenminste voor zijn formaat. 1 op 9 haalt hij vaak maar net. Gelukkig is de benzine hier wel wat goedkoper, omgerekend zo'n E1.15. Maar zo kom ik tenminste wel op plaatsen die ik anders nooit zou zien! De natuur is hier heel anders dan dat we gewent zijn in Nederland, maar ook dat went en eigenlijk kijk je snel van niet veel dingen meer op. Waar ik nog steeds niet aan kan wennen is de warmte hier, tenminste ik vind het vel prima maar ik zweet nog net zo hard als de eerste dag. Dat is nog niks veranderd.
Ondertussen kunnen we terug kijken op een niet geslaagd voetbalkampioenschap wat wel jammer is want het kijken naar de wedstrijden hier is erg leuk. Vanwege het weer is, zoals ook in eerdere updates wel genoemd, alles hier eigenlijk buiten en het voetbalkijken ook. Vrijwel iedereen is voor Nederland en alles was dan ook oranje gekleurd. Helaas heeft de support niet genoeg geholpen en kan er weer gewoon doorgewerkt worden in het bedrijf. Ondertussen is mijn laptop stuk geweest maar gelukkig hebben ze dat hier kunnen oplossen! Ik ben gisteren verhuist naar een andere kamer. Ik zit nu op de verdieping, in een vers geschilderde ruimte. Ik ben inmiddels weer een paar keer naar mijn project gereden. Ik moet dan half het eiland over, maar zoals ik al zei: dan zie je nog eens wat. Ook vanuit de auto heb je veel mooie uitzichten maar ik kan dan niet even langs de kant gaan staan. Zo hier en daar zijn wel (pech)parkeerplaatsen dus meer foto's zullen met de tijd wel volgen. Af en toe eens wat lunchen op een strand is ook fijn en dan kan ik beter fotos maken. Ook heb ik hier voor het eerst flamingo's in het wild gezien. Ik wil er nog eens wat dichter naar toe en betere foto's maken maar de preview zal ik alvast bij de foto's zetten. Laatst kwam er ook een kolibrie voorbij! Jammmer dat ik daar geen foto van heb kunnen maken, maar ik ben nog niet weg en ga dat zeker nog proberen. Tot de volgende keer en laat eens een berichtje achter.

  • 23 Juni 2012 - 07:41

    Leo:

    berichtje

  • 23 Juni 2012 - 10:35

    Sander:

    Leuker berichtje ;)

  • 23 Juni 2012 - 22:21

    Betsie:

    Hoi Martijn,
    Wat zit je in een prachtige omgeving.
    Dat is maar mooi meegenomen bij dit onderdeel van je studie. Geniet ervan en ik wens je heel veel succes met je project.
    En wat goed dat je ons op deze manier mee kan laten genieten! Lieve groet, Betsie

  • 29 Juni 2012 - 18:23

    Joke:

    Hoi Martijn, ik liep achter met het lezen van jouw verslag. Dus daarom een late reactie. Maar we genieen wel van de mooie foto's die je laat zien. Groetjes wij.

  • 29 Juni 2012 - 18:31

    Toa Brands:

    Leuk voor jou dat je begint te wennen maar wil je nog wel terug? Moet hier zeker weten ook weer wennen. Je zult het zweten nog missen!!! En die flamingo's staan ook wel decoratief in de tuin...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Martijn

Hoi bezoeker, dit is het verslag van mijn reis naar Curacao. Zo kunnen jullie een beetje op de hoogte blijven van mijn bezigheden hier ver weg.

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 15371

Voorgaande reizen:

11 Mei 2012 - 18 Augustus 2012

Afstuderen in Curacao

Landen bezocht: