Duikbrevet - Reisverslag uit Salinas, Verenigde Staten van Martijn Brands - WaarBenJij.nu Duikbrevet - Reisverslag uit Salinas, Verenigde Staten van Martijn Brands - WaarBenJij.nu

Duikbrevet

Blijf op de hoogte en volg Martijn

04 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Salinas

Duikbrevet

Hierbij weer eens een update van mijn verblijf hier op Curacao. Het einde begint nu snel te komen, ik zit hier nog maar twee weekjes voordat ik weer terug vlieg naar Nederland. En da moet je dus de dingen gaan doen die je nog gedaan wilt hebben voordat je weggaat, zoals in mijn geval bijvoorbeeld duiken en nog wat dingen doen en bekijken zoals verder te lezen valt. Anyway, ik heb laatst maar eens overdag een touristisch rondje door Punda gelopen, iets wat ik overdag nog niet gedaan had. Ik ben er soms eens savonds om te eten maar dan zijn alle winkels dicht. Opeens zie je heel andere dingen en versieringen. Om eens of andere vreemde reden is de pondjesbrug altijd opens als ik er ben dus ik moet er toch echt nog eens heen. Mer Erik ben ik over de vlaktes van Hato gereden. Dit is een natuurgebied onder de aanvliegroute van de vliegtuigen en verder. Een groot en vlak gebied met veel cactussen en aan zee. Erik zijn auto is prima geschikt voor dit soort terrein en we hebben het dan ook helemaal doorkruist. Van voor tot achter en van de zee tot waar het hoger wordt. Bij zee is veel afval aangespoeld maar vaak op een byzondere manier toch gegroepeerd. Telkens ligt veel van hetzelfde bij elkaar. Een soort natuurlijke scheiding dus. De zee komt hier ook hard tegen de rotsen aan wat veel spectaculaire show geeft. Erik begon er zelfs kunstwerken te maken van alles wat was aangespoeld. Op de terugweg kwamen we nog echte urban art tegen, echt in de rotsen. Maar ook heel erg groene energie van de windmolens die er staan. Ook ebn ik de laatste tijd vrij veel aan het duiken geweest. Zo heb ik inmiddels mijn eerste brevet gehaald en ben ik nu halvewege de tweede. Het is altijd een beetje passen en meten wanneer ik kan duiken omdat ik door de week druk ben met stage en in het weekend willen er meer mensen duiken en mijn duikschool is maar klein. Maar laatst ben ik bijvoorbeeld naar 40 meter diepte afgedaald wat wel spannend was. Hier in de kamerverhuur zit op dit moment ook een Venezulaans circus, of in iedergeval de medewerkers ervan. Daarom hebben we hun show eens bezocht. Een echt klassiek circus zoals we dat in europa volgensmij al lang niet meer kennen. Geen olifanten en leeuwen maar gewoon een gans die ze laten verdwijnen en terug toveren, een meisje dat in tweeen is, mensen laten zweven veel danseressen etc. Mer Erik benik in zijn laatste weekend nog naar playa Kalki geweest maar eerst zijn we nog even langs sun set vullage gereden. Hier is een erg mooi uitzicht over het natuurgebied vlak bij Soto. Daarna zijn we doorgereden naar Kalki, een erg mooi strand waar je ook goed kan freediven omdat het eerst met een metertje of 5 redelijk ondiep blijft. Er zaten erg veel grote vissen en veel koraalsteen velden. Voor wat gevarieerder koraal moesten we wat naar rechts, in de richting van de rotsen. Daarna nog een tijd op het strand gelegen en daarna wat gegeten op het wilhelminaplein. We hebben nog een tijdje bij de haven gezeten omdat we dachten dat er een marine schip uit zou gaan maar er kwan alleen een ander schip binnen. We hebben het avond zien worden bij de haven en dan zie je pas hoe snel de zon hier onder gaat. Ik ben op donderdag wezen nachtduiken met een groep van acht man. Dit is een onderdeel van mijn tweede duikcursus, en echt byzonder magisch. Achter elkaar aan zwemmend en iedereen heeft enkel een zaklampje mee. Je ziet opeens bloeiend koraal, heel andere vissen er kwam een enorme krab voorbij lopen, echt een aanrader om te doen! Gisteravond was er weer een full moon pary, een groot feest op kokomo beach. Daar had ik dus de avond ervoor nog gedoken en nu stonden er drieduizend man. De dj's wisselden elkaar af, er was een vuurwerkshow en ook nog een aantal vuurspuwers. Brainpower kwam ook nog even langs en deed een paar nummers op het podium. En nu is het alweer zaterdag. Het is vandaag erg bewolkt, waarschijnlijk komt dit door de tropische depressie in het Caribisch gebied. Curacao ligt buiten de gevarenzone maar we merken wel de gevolgen aan het weer. Vandaag dus maar even een keer niet naar het strand, morgen vast wel weer.

  • 05 Augustus 2012 - 20:48

    Betsie:

    Hoi Martijn,
    Ik heb net je boeiende verslag gelezen en de prachtige foto's bekeken!
    Fijn dat we zo een beetje met je mee kunnen leven en ook wat te zien krijgen van die mooie plek waar je verblijft.
    Veel succes de laatste weken en met de afsluiting van dit avontuur!
    Lieve groet, Betsie

  • 06 Augustus 2012 - 14:45

    Mirjam:

    Hey broer,

    Klinkt allemaal prachtig wat je daar mee maakt en ook erg mooie foto's! geniet er nog even van voor dat je thuis komt!

    Groetjes Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Salinas

Martijn

Hoi bezoeker, dit is het verslag van mijn reis naar Curacao. Zo kunnen jullie een beetje op de hoogte blijven van mijn bezigheden hier ver weg.

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 15371

Voorgaande reizen:

11 Mei 2012 - 18 Augustus 2012

Afstuderen in Curacao

Landen bezocht: